LEVERING OG LEVERINGSTID

Hvor lang er leveringstiden?

Normal leveringstid er 2-6 virkedager. Når vi har salg, eller det av andre grunner kan være særlig stor pågang, kan ekspederingen av bestillinger og henvendelser ta noe lenger tid. Vår erfaring er at Posten gir en leveringstid på 2-4 virkedager. Dette avhenger av hvor i landet du bor.

Leveringsmetoder

Vi sender varene med Posten/Bring som klimanøytral servicepakke. Dette betyr at Posten forplikter seg til å redusere transportens klimagassutslipp og i tillegg kompensere for resterende utslipp. Du henter ut pakken din på ditt lokale postkontor/post i butikk.

Leverer dere til andre land enn Norge?

Per dags dato sender vi kun til norske postnummer.

BYTTE OG RETUR

Kan jeg bytte varen i butikk?

Ja, det kan du. Ta med deg varen(e) og ordrebekreftelsen til din nærmeste butikk, så hjelper vårt personale deg. Dette er selvfølgelig kostnadsfritt.

Dersom du har valgt faktura som betalingsmiddel er det viktig at du betaler fakturaen for å unngå inkassovarsel. Du vil motta penger i butikken du returnerer varene i.

Hvordan returnerer jeg til nettbutikken?

Ingen handel er avsluttet før du har sett og godkjent varen. Skulle du angre et kjøp sender du varen tilbake i komplett produktemballasje innen 14 dager fra dagen du mottar varen(e) (angrefrist) og vedlegger angrerettskjemaet ferdig utfylt.  Angrerettskjemaet finner du her, og vedlagt i egen epost når du mottar melding om at ordren din er pakket og sendt.

Returadresse: La Femme Salong AS, 4876 Grimstad

Betingelsen for retur er at varen ikke har vært i bruk og at den kan selges som ny. Alle merkelapper skal henge på og originalemballasjen må også legges ved. Det er viktig at varene pakkes godt, slik at de ikke knuser i postgang.

Hvordan reklamerer jeg på varene jeg har mottatt?

Melding om feil og mangler ved produktene skal overbringes oss muntlig eller skriftlig så fort som mulig. La Femme ønsker primært ikke å få varer med mangler/skader i retur. Ta heller kontakt med oss, så løser vi situasjonen over epost [email protected] eller telefon 944 86 810, slik at det blir minst mulig bryderi for deg som kunde. Av bevishensyn anbefaler vi at reklamasjonen sendes oss skriftlig til [email protected], da med bilde av en eventuell skade/mangel.

Reklamasjonsretten gjelder i henhold til norsk lov. Reklamasjon og benyttelse av angrerett følger fastsatt norsk lov. Se forbrukerkjøpsloven og angrerettloven.

Hva skjer dersom jeg ikke henter pakken min på Posten?

Hent pakken din, så du ikke går på en kostnadssmell!

Posten setter vanligvis en hentefrist på 14 dager ifra pakken ankommer postkontoret. De sender ut hentemeldinger på sms og e-post. Her får man opptil fire hentemeldinger. Posten er strenge på å forlenge denne hentefristen, så det er svært viktig at man henter ut pakken innen fristen! Etter 14 dager sender de pakken automatisk i retur til oss. Ordren vil da bli behandlet som en uavhentet ordre.

Ved uavhentede pakker, uavhengig av årsak, påløper et uavhentet-gebyr på 300,- for å dekke våre og Postens kostnader (kostnader ved å skaffe varen, ekspedisjon av Posten, frakt og ekspedisjon av oss). Å krysse av for ”nektet mottatt” for å returnere pakken er ikke en tillatt praksis og pakken regnes da som uavhentet, med påfølgende gebyr.